Linnéa Karlsson

FRAMTIDEN

Publicerad 2012-10-18 22:06:06 i Allmänt

Var och tittade på skola idag. Måste säga att det känns jäättte dumt! Jag fattar knappt själv att det är jag som nu ska göra ett stort beslut inför framtiden. Alltså gymnasievalet. När jag gick där kände jag att " nä, jag vill inte. orkar inte 3 år till med plugg och skit". 
Känns dumt, skulle kunna gråta, men någonstans mellan att naturprogrammet svek mig med lite grejer att visa upp, och när man stod på transportprogrammet hände det något. Som om mina drömmar om att kunna få rädda djur bara försvann. Det låter säkert super dumt, men efter sveket av naturlinjen och att ha snackat med elever från sunnerbo, klasskamrater och tagit en funderare så är mina planer helt plötsligt annorlunda.. ;o 
 
Skulle kunna söka in på något som inte ens har med vetrinär-behövliga ämnen att göra, bara för att en gång skull kunna få göra "fel". Eftersom många upplever mig som "felfri" och ställer krav på mig och har förväntningar. Så jävla störigt att alltid upplevts att ha varit "fröken duktig" och nu känna att jag vill inte läsa natur längre, jag vill göra något utanför "ramen" och något annorlunda. Trött på de människor som alltid haft förväntningar och kommenterat/ sagt när det har gått dåligt " jag hade högre krav på dig Linnéa, jag förväntade mig mer. osv". JAG VILL GÖRA FEL SÅ ATT FOLK INSER ATT JAG ÄR PRECIS SOM VEM SOM HELST OCH INTE NÅGON NY EINSTEIN. 
Dessa personer med krav, dra dit det inte längre finns ljus. 
 
 
  Alltså helt RUBBAT! FAAN! 
 
 
Människorna är också oftast vuxna, så att ingen ska behöva känna sig träffad ellerså.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

- Just do it! - GO HARD OR GO HOME. citat som tar en genom livet. min blogg, min vardag, mina tankar, mitt liv - so let´s go crazy! Kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela